Publicacións
Descubre as publicacións do Grupo de Estudos Audiovisuais

Nos seus inicios, o Grupo de Estudos Audiovisuais, centrou o seu labor investigador na análise sistemática da integración trans-rexional Galiza-Norte de Portugal e tivo como actividades principais a elaboración e publicación de informes bienais sobre o estado do audiovisual galego. Co paso do tempo, foi estendendo o seu ámbito de traballo e hoxe ocúpase do estudo dun amplo abano de cuestións relativas á comunicación e á cultura na periferia atlántica, a área lusófona e a contorna europea.

Ao abeiro de diferentes enfoques- político, social, económico…- e con especial atención á construción da(s) identidade(s) e á preservación da diversidade cultural, artella propostas investigadoras interdisciplinarias cuxos resultados se dirixen á comunidade científica, aos responsables de políticas públicas, os profesionais dos sectores implicados e á cidadanía en xeral.

Artigo científico
The two versions of the series Vidago Palace
A Lei 1/2014, do 24 de marzo, para o aproveitamento da lingua portuguesa e vínculos coa Lusofonía, popularmente coñecida como Lei Paz Andrade, contemplaba entre os seus obxectivos que a Televisión de Galicia promoverá intercambios de producións audiovisuais e colaborase na creación de novos proxectos. Un dos escasos froitos que…
Artigo científico
Compared study os Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT).
O xornalismo enfróntase unha vez máis a un contexto de cambios tecnolóxicos e sociais. A etapa actual caracterízase por ser móbil, multipantalla e visual. Os cidadáns adoptaron con facilidade os novos medios móbiles para o consumo de contido. As narrativas transmedia xorden como estruturas que poden axudar aos creadores para…
Capítulo de libro
Entre 1976 e 1978 Llorenç Soler roda en Galiza catro mediometraxes que se converten en referencia do cinema militante, do cinema en lingua galega e da signatura do propio cineasta. A paisaxe do cinematógrafo dos anos 70 en Galicia; os textos, os recordos, a descrición que o autor realiza do…
Artigo científico
A propósito de feminismo y “Novo Cinema Galego”
Existen lazos invisibles entre un acontecemento que se dá a ver co apelativo Novo Cinema Galego (NCG) e determinadas prácticas que singularizan o cinema que identificamos como feminista? Baixo este interrogante iniciamos unha reflexión para, de confirmarse esa analogía, poñérmonos a pensar por que esta “filiación” non se verbaliza por…
Artigo científico
Fronte á contrastada relevancia do acceso a contidos en v.o. como complemento indispensable da cohesión cultural europea e da consecución do ideal de diversidade lingüística, a Unión Europea continúa implementando paquetes de medidas de carácter aleatorio, fragmentario e continxente que, en xeral, abocan a unha sistémica ausencia de resultados. Consecuentemente,…
Artigo científico
A recente incorporación ao dominio da reflexión académica dunha denominación diversa: cinema de pequenas nacións, identitario, en linguas minoritarias/minorizadas. A reconceptualización do termo cinema nacional, síntoma da multiplicidade de prácticas de linguas aínda sobreviventes. E unha abordaxe da política comunitaria en dúas vertentes: lingüística e cinematográfica, serán os nosos asuntos. Metodoloxía. Isto…
Artigo científico
  • Audiencias crossmedia: nuevas métricas y perfiles profesionales en los medios españoles
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Sabela Direito Rebollal, Alba Silva Rodríguez
    2018 El Profesional de la Información
    A relación do sector infomediario e a medición de audiencias é estreita: seis das dez entidades máis mencionadas polas empresas españolas como fontes provedoras de datos están directamente relacionadas con esta actividade. A converxencia mediática provoca a perda de valor dalgúns estudos clásicos. Utilízanse fontes alternativas mentres se perfecciona o…
  • Dubbing, subtitling and other lesser evils.
    The two versions of the series Vidago Palace
    A Lei 1/2014, do 24 de marzo, para o aproveitamento da lingua portuguesa e vínculos coa Lusofonía, popularmente coñecida como Lei Paz Andrade, contemplaba entre os seus obxectivos que a Televisión de Galicia promoverá intercambios de producións audiovisuais e colaborase na creación de novos proxectos. Un dos escasos froitos que…
  • Diáspora en feminino e cinema
    2018 Cinema & Território, Revista Internacional de Arte e Antropologia das Imagen
    “Esquecerte de quen es para ser ti mesma-outra”, dinos a voz e o corpo en exilio da actriz de orixe galega María Casares no filme de Alain Resnais Gernika, 1945. Para non esquecer a barbarie, o bombardeo sobre poboación civil, a perda. Para sentir o corpo algures, alén da perda,…
  • New habits in smartphones photo management
    Andrés Fraga Pérez , María Azul Forti Buratti
    2017 adComunica
    Neste artigo revísanse os hábitos de uso e xestión das fotografías nos teléfonos intelixentes. Nun momento en que o smartphone é o produto tecnolóxico máis universal, sendo a súa cámara fotográfica un dos seus elementos máis importantes, xorde a hipótese de que os hábitos fotográficos actuais dos usuarios resaltan a…
  • El rol del cine en versión original en el espacio digital Europeo
    Fronte á contrastada relevancia do acceso a contidos en v.o. como complemento indispensable da cohesión cultural europea e da consecución do ideal de diversidade lingüística, a Unión Europea continúa implementando paquetes de medidas de carácter aleatorio, fragmentario e continxente que, en xeral, abocan a unha sistémica ausencia de resultados. Consecuentemente,…
  • Transmedia or repurposing journalism? News brands in the era of convergence
    Compared study os Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT).
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Carmen Costa Sánchez, Xosé López García
    2017 Journalism
    O xornalismo enfróntase unha vez máis a un contexto de cambios tecnolóxicos e sociais. A etapa actual caracterízase por ser móbil, multipantalla e visual. Os cidadáns adoptaron con facilidade os novos medios móbiles para o consumo de contido. As narrativas transmedia xorden como estruturas que poden axudar aos creadores para…
  • Cines nacionales y lenguas no hegemónicas. La invisibilidad del gallego frente a las políticas de diversidad cultural
    2016 CIC Cuadernos de Información y Comunicación
    En liña cos postulados da Axenda 2020 respecto ao rol estrutural do cinema na configuración da(s) identidade(s) europea(s), o artigo destaca a trascendencia das cinematografías nacionais en linguas non hexemónicas na consecución dunha cultura europea diversa. Desde esta perspectiva, asúmese o estudo de caso do cinema en Galicia, e analízase…
  • Cinema europeo en linguas de nacións sen estado e pequenas nacións
    2016 Revista Latina de Comunicación Social
    A recente incorporación ao dominio da reflexión académica dunha denominación diversa: cinema de pequenas nacións, identitario, en linguas minoritarias/minorizadas. A reconceptualización do termo cinema nacional, síntoma da multiplicidade de prácticas de linguas aínda sobreviventes. E unha abordaxe da política comunitaria en dúas vertentes: lingüística e cinematográfica, serán os nosos asuntos. Metodoloxía. Isto…
  • Acciones (in)diferentes, tensiones latentes
    A propósito de feminismo y “Novo Cinema Galego”
    2016 IC Revista Científica de Información y Comunicación
    Existen lazos invisibles entre un acontecemento que se dá a ver co apelativo Novo Cinema Galego (NCG) e determinadas prácticas que singularizan o cinema que identificamos como feminista? Baixo este interrogante iniciamos unha reflexión para, de confirmarse esa analogía, poñérmonos a pensar por que esta “filiación” non se verbaliza por…
  • Una aproximación al cine del fan: las gravaciones caseras de conciertos pop
    2015 Fonseca. Journal of Communication
    Este artigo explora o fenómeno das gravacións caseiras de concertos de música pop como posible exemplo dunha proposta terminolóxica fo “cine do fan”. Mediante a análise fílmica de numerosos vídeos de concertos extraídos de Internet e filmes que os empregan, o texto busca comprender se a identidade fan condiciona a…
  • La ruta de las voces invisibles. Voz narradora en el cine español del primer franquismo
    2015 L’Atalante
    O uso dunha voz over narradora en destacadas ficcións do primeiro franquismo procede en liña directa daquelas outras voces de comentario, titoriais e persuasivas, que xa figuraban nos noticiarios e documentais da Guerra Civil, da cal non deixa de ser unha pegada máis da súa presenza nestes filmes. Á súa…
  • Festivales de cine y tendencias de futuro. Un estudio de caso
    2015 Opción. Revista de Ciencias Humanas y Sociales
    Este artigo proponse estudar o fenómeno dos festivais de cinema a partir da súa capacidade para conformar unha personalidade específica e, así, influír en cuestións de índole estética e facer avanzar a arte cinematográfica nunha determinada dirección. Con esta base, analizamos un caso de éxito, o Curtas Vila do Conde-International…
  • Cine Documental. Cibercultura, tecnologías de proximidad.
    2015 Telos. Cuadernos de Comunicación e Innovación
    Automatismo cyborg e hibridación cultural están na base dunha terminoloxía expansiva que nos indica, en presente, a implicación da tecnoloxía na experiencia persoal e política. O cinema documental, un deses obxectos nos que a marca do dispositivo tecnolóxico é parte, ao mesmo tempo, da relación co real e da formalización…
  • Renaiming Itself. Nuevas definiciones en el cine contemporáneo
    Margarita Ledo Andión , Begoña Gutiérrez
    2015 Fonseca Journal of Communication
    A idea de renomear o cinema desde determinadas prácticas, toma de posición e aspectos pouco regrados, cando non invisibilizados, foi tomando corpo na conxunción do uso das tecnoloxías como un recurso para as políticas da diversidade e dun crecente compromiso crítico, tamén desde a Academia, por incorporar novas notacións: cinema…
  • Identidades al margen y en los márgenes
    Frontera y laberinto en Arraianos (Eloy Enciso, 2012)
    2015 Fonseca Journal of Communication
    O filme que aquí estudamos, Arraianos ( Eloi Enciso, 2012), discorre ao redor dun cruzamento de camiños no que conflúen o ficcional e o documental, alí onde se confontan unha marcada representación antinaturalista dun espazo, e do grupo humano que o habita, e unha vontade de indagación visual do devandito…
  • Propuesta de alfabetización mediática ante los estereotipos de género en los medios de comunicación.
    Resultados y valoración de 'Rostros de Mujer'.
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Rosa García Ruiz, Ignacio Aguaded Gómez
    2015 Prisma Social. Revista de Ciencias Sociales
    Educar na sociedade actual require avanzar cara a novas formas de alfabetización que favorezcan unha actitude crítica cara aos medios de comunicación, como responsabilidade compartida por diversos actores. Neste traballo proponse un recurso innovador para mellorar a educación mediática dirixida a diferentes colectivos, abordando os estereotipos sexistas que aparecen en…
  • Medios de comunicación móviles.
    Potencialidades de las aplicaciones para smartphone de los medios de comunicación españoles de mayor audiencia
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Carmen Costa Sánchez, Xosé López García
    2015 Prisma Social. Revista de Ciencias Sociales
    O medio móbil veu para quedar. Medios tradicionais e novos realizan a súa aposta para ir canda nós no peto a todas partes. O presente artigo explora as potencialidades do medio móbil (personalización, xeolocalización e integración multimedia) nos trinta medios españois de maior audiencia nos sectores de prensa, radio e…
  • La metamorfosi del giornalismo: reinventarsi per essere piú utile.
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé López García
    2015 Problemi dell'informazione
    O xornalismo do terceiro milenio está a experimentar grandes cambios, unha verdadeira metamorfose, pero o básico (os elementos do xornalismo) permanecen. Con todo, o que cambiou son algunhas técnicas e procesos de procura, produción e difusión, debido ás novas tecnoloxías e a proliferación de procesos comunicativos. O xornalismo adaptouse aos…
  • El control gubernamental de RTVE y el pluralismo en los informativos
    2015 Estudios sobre el Mensaje Periodístico
    O obxectivo desta investigación é analizar e comparar os telexornais de etapas diferentes para coñecer as características da política informativa de RTVE durante o último mandato do PSOE e do PP, e ver se os cambios de Goberno e na dirección de informativos influíron na liña editorial da televisión pública.…
  • Cibermedios de proximidad en España y Portugal en las redes sociales: vías para estrechar vínculos en comunidades locales.
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé López García, Carlos Torual Bran, Alba Silva Rodríguez
    2015 Revista Latina de Comunicación Social
    A evolución do novo ecosistema mediático durante os últimos dez anos mostra una explosión de cibermedios de proximidade, tanto nativos dixiitais como matriciais. O obxectivo deste artigo é analizar as características das novas formas de establecer vínculos e asentarse dos cibermedios de proximidade, prestando atención á diferenza entre os nativos…
  • Del periodismo transmedia al replicante. Cobertura informativa del contagio de ébola en España por Elpais.com
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Carmen Costa-Sánchez, Xosé López-García
    2015 Profesional de la Informacion
    As narrativas transmedia convertéronse nunha estratexia útil aplicadas a universos ficcionais, documentais ou na comunicación de marca. Porén, o seu estudo ao servizo do xornalismo e da narración de feitos de actualidade recibiu unha atención menor, máis recente e, fundamentalmente, teórica. A presente investigación pretende confirmar se o medio Elpaís.com utiliza…
  • La situación profesional de los periodistas españoles: las repercusiones de la crisis en los medios
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé Soengas; Natalia Abuín
    2014 Revista Latina de Comunicación Social
    Esta investigación analiza a situación profesional, laboral e económica dos xornalistas en España nos últimos cinco anos, un período no que a crise e a converxencia mediática coinciden co proceso de dixitalización. Metodoloxía. Para coñecer as características do escenario actual realizamos unha análise cualitativa e cuantitativa con enquisas a catro…
  • Ver y querer ver. Foto de guerra contra periodismo
    2014 Chasqui. Revista Latinoamericana de Comunicación
    Que mortos merecen ser chorados e cales, simplemente, catalogados? Como reactualizar o papel sustantivo que tivo a imaxe de conflitos violentos? Unha carta de MacCullin publicada en The Times o 17 de xullo de 1982 trata sobre a prohibición de fotografiar Malvinas: “viron na miña experiencia en materia de reportaxe…
  • Creative Destruction as Economic Pattern of Europe’s Small-Scale Audiovisual Media Markets and Minority -Language Film Industries
    A crise xeneralizada do modelo económico contemporáneo veu a agravar outra crise latente no ámbito mediático desde hai décadas: unha crise estrutural que demanda modelos verdadeiramente interactivos, capaces de usufructuar o enorme potencial (informativo, formativo, persuasivo e de entretemento) das redes dixitais de comunicación, implementando nos seus formatos novos valores…
  • La diversidad cultural a través de la Red: el caso del cine identitario
    2013 Comunicar, Revista Científica Iberoamericana de Comunicación y Educación
    A investigación «Cinema, Diversidade e Redes» pretende illar os principais estímulos ou reticencias no consumo de produtos xerados por pequenas cinematografías, analizando o caso concreto da circulación a través das redes dixitais interactivas de contidos cinematográficos producidos en Galicia. Trátase dunha investigación multicéntrica na que participan universidades radicadas en Arxentina,…
  • A popularización do fonógrafo en Galicia: 1878-1895
    Xaime Fandiño, Zósimo López, Henrique Neira
    2013 Revista dos socios e Socias do Museo do Pobo Galego
    As innovacións tecnolóxicas na historia da sociedade moderna tiveron un papel fundamental na popularización da música. O rexistro e a reprodución sonora a partir de soportes físicos, desde os primitivos papeis encerados e os cilindros de estaño ou cera ata os máis modernos formatos dixitais, axudou á difusión de xéneros,…
  • Comunicación e imaxe gráfica nas formacións orquestrais de Galicia
    Xaime Fandiño, Jesús Pérez, Henrique Neira
    2013 Actas do XIII Congreso Internacional IBERCOM. Comunicación, Cultura e Esferas de Poder
  • Comunicación e imaxe suxerida nas formacións orquestrais de Galicia
    Xaime Fandiño, Jesús Pérez, Zósimo López
    2013 Actas do XIII Congreso Internacional IBERCOM. Comunicación, Cultura e Esferas de Poder
    Como complemento á análise estética e técnica dos carteis das orquestras galegas, este traballo ten como obxectivo profundizar nos seus elementos discursivos e detectar a posible existencia de discursos latentes nos afiches analizados.
  • Festivais de difusión identitaria. Máis alá da música
    Xaime Fandiño, Carlos Regueira, Oswaldo García Crespo
    2013 Actas do XIII Congreso Internacional IBERCOM. Comunicación, Cultura e Esferas de Poder
  • Infome Orquestras de Galicia 2011/2012 (As verbenas)
    Xaime Fandiño, Carlos Regueira, Henrique Neira
    2013 Actas do XIII Congreso Internacional IBERCOM. Comunicación, Cultura e Esferas de Poder
  • El papel de internet y las redes sociales en las revueltas árabes: una alternativa a la censura de la prensa oficial
    Xosé Soengas Pérez
    2013 Comunicar (DOI: 10.3916/C41-2013-14)
    Esta investigación analiza o papel de Internet e das redes sociais nas revoltas árabes. Interesa coñecer a contribución da tecnoloxía á comunicación en sociedades pouco avanzadas en situacións de conflito e o valor da Rede como enlace entre os mozos que apoiaban os desde o exterior e os que participaban…
  • Retos de la radio en los escenarios de la convergencia digital
    Xosé Soengas Pérez
    2013 AdComunica. Revista Científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación. Castellón: Facultat de Ciencies Humanes i Sociais. Universitat Jaume I
    Este artigo analiza a situación actual da radio española no novo escenario mediático, caracterizado poa converxencia digital, a redefinición das funcións clásicas dos medios e a evolución constante dunha audiencia cada vez máis segmentada e máis esixente. Na nova era da información cambian completamente os códigos e as normas vixentes…
  • El nuevo escenario informativo en españa después de la implantación de la Televisión Digital Terrestre
    Xosé Soengas Pérez
    2013 Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación. Sevilla: Departamento de Periodismo II. Universidad de Sevilla
    Este artigo científico ten como obxectivo coñecer a situación do escenario informativo que existe en España tras a implantación da Televisión Dixital Terrestre (TDT), as características da oferta e a viabilidade das distintas canles, nun contexto marcado polos cambios, a crise económica e a falta de estratexia no sector audiovisual.…
  • Galicia e a construción dun cinema nacional
    2013 A Trabe de Ouro: publicación galega de pensamento crítico
  • Carta da Galiza
    Margarita Ledo Andión , Xosé López García
    2013 Anuário Internacional de Comunicaçao Lusófona 2013. Comunicación na diáspora e diásporas na comunicación.
  • Pieza de aprendizaje: roots & routes
    2012 Telos, Revista de pensamiento sobre Comunicación, Tecnología y Sociedad
  • Identification of barriers and motivations in the circulation of audiovisual media contents in the Lusophone space
    2012 Communication and Society/Comunicación y Sociedad
    A investigación que aquí presentamos oriéntase á análise das principais barreiras e motivacións na comprensión e aceptación da produción audiovisual galega por parte dunha serie de targets potenciais radicados en diferentes áreas da xeografía lusófona, de acordo cos novos modos de circulación e consumo da produción audiovisual. Para iso, o…
  • Carta da Galiza
    2012 Anuário Internacional da Comunicaçao Lusófona 2012. Medios públicos e espazo lusófono. Santiago de Compostela: Lusocom/Agacom
    Pensarmos a lusofonía como proxecto material e intelectual de comunicación, como lugar para a posta en relación do coñecemento e como territorio de propostas concretas, lévanos cara a un escenario, o da mundialización só directrices neoliberais, onde é ben doado perder pé cando se fala da expresión, a información e…
  • A incidencia do espazo mediático na identidade cultural cotiá: espazo público vs. espazo privado
    2012 Anuário Internacional da Comunicaçao Lusófona 2012. Medios públicos e espazo lusófono. Santiago de Compostela: Lusocom/Agacom
    Partindo do suposto de que a produción humana de signos obxectiva unha realidade, este traballo pretende analizar a transcendencia do labor obxectivizadora dos denominados “medios de comunicación” e a súa incidencia na conformación identitaria das súas audiencias. Así partindo dos postulados da Socioloxía do Coñecemento, e da súa precursora a…
  • Debates abertos en torno aos medios públicos audiovisuais galegos: xustificar o inxustificable?
    2012 Anuário Internacional da Comunicaçao Lusófona 2012. Medios públicos e espazo lusófono. Santiago de Compostela: Lusocom/Agacom
    O contexto de fonda crise económica coloca aos medios públicos en xeral, e aos galegos en particular, nunha encrucillada de valores que obrigan a xustificar o inxustificable, entendendo por esto último o que non precisa de xustificación porque ésta resulta evidente. Unha contradicción que se xenera, en gran medida, co…
  • Ausencia y representación, mirada y poder: la imagen que no vimos de Bin Laden
    2012 Estudios sobre el Mensaje Periodístico
    La foto de Barak Obama y su grupo de colaboradores, atentos todos a una pantalla que ofrecía información sobre la operación que desembocó en la muerte de Bin Laden, constituye hoy el referente visual que informa de aquel hecho trascendental. Ante la ausencia de la imagen del cadáver del líder…
  • La realidad informativa en EE.UU., Europa y América Latina
    Xosé Soengas Pérez
    2012 Chasqui. Revista Latinoamericana de Comunicación
    A análise de informacións reais nos EUA, Europa e América Latina mostra que as difcultades e limitacións para informar dos medios de comunicación son comúns, especialmente en zonas de conflito. A censura aparece en moitas formas e os diferentes métodos correpóndense, case sempre, coa natureza dos réximes políticos e co…
  • Sangre, fetiche, ceguera: deseos y abrazos rotos
    2012 Fotocinema. Revista científica de Cine y Fotografía
    Segunda parte da (até o de agora) oscura triloxía almodovariana sobre o desexo masculino, a “Muller” obxecto dese desexo, e os seus desoladores avatares (con Hable con ella [2002] e La piel que habito [2011]), Los abrazos rotos constitúe un dos cumios da filmografía de Pedro Almodóvar, conxugando a reformulación…
  • Cidus, de la integración digital a la consiliencia
    2012 Estudios sobre el mensaje periodístic
    En 2009 a Universidade de Santiago de Compostela pon en marcha a Plataforma para a Innovación e Experimentación e Innovación en Contidos Dixitais (CIDUS): unha experiencia pioneira de colaboración transdisciplinar entre 81 investigadores de referencia no eido dos contidos dixitales, cun perfil tanto tecnolóxico como  sociocomunicativo, procedentes de campos tan…
  • A responsabilidade pública sobre a discapacidade no texto cinematográfico
    2012 Anuário Internacional da Comunicaçao Lusófona 2012. Medios públicos e espazo lusófono
    O presente traballo aborda a cuestión do texto cinematográfico na súa relación coa presencia da discapacidade. Tras facer un percorrido pola lóxica de funcionamento dos distintos rexistros do texto, chegamos á cuestión da fundación do sentido, como función principal do texto, poñendo dita función en relación coa cuestión da discapacidade.
  • O encaixe da ‘Tripla A’ na ‘Tripla C’ do novo consumo televisivo
    2012 Papeis da Academia (Academia Galega do Audiovisual)
    Por que? É a pregunta de fondo, a pregunta base sobre a que se debe enfocar o posicionamento dos produtos televisivos no novo escenario de consumo.
  • Tres fotografías: dende onde o mundo se chama Galicia
    2011 Fotocinema. Revista Científica de Cine y Fotografía
    En “Tres fotografías: dende onde o mundo se chama Galicia” trátase o papel decisivo que xoga a prensa gráfica na configuración do espazo público, na idea de cidadanía e na construción do imaxinario social á par de constatar que non son reducibles á mesma categoría de análise os anos da…
  • Fotografías desde donde el mundo se llama Galicia
    2010 Revista Latina de Comunicación Social
    Se o noso obxectivo de base é reconstruír a historia do fotoperiodismo en Galicia desde a foto como parte do discurso xornalístico, iso obríganos a constatar algunhas reservas que inutilizan un relato lineal ao non poder equiparar, e menos tratándose dunha institución social como a prensa, o período que conduce…
  • De la no ficción
    2010 L'Atalante. Revista de Estudios Cinematográficos
    Máis aló de determinados estilemas narrativos da non ficción na ficción, o que se expón –a través de autores tan diferentes (por xénero, época e cultura cinematográfica) como Winterbotton ou Marguerite Duras– é a relación da experiencia persoal coa maneira de dar corpo, mediante unha obra, a esa intensidade que…
  • Nós, imaxinar a nación
    2010 A Trabe de Ouro: Publicación galega de pensamento crítico
  • Algunhas notas sobre a investigación como realizativo
    2008 Anuário internacional da comunicaçao lusófona 2007
  • Análise de contido, tratamento estético e linguaxe dos informativos audiovisuais en Galicia
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé Soengas Pérez; Anxela Chillón Álvarez, María Salgueiro Santiso
    2008 Anuário Internacional de Comunicação Lusófona 2012
    No marco dun proxecto de investigación do Grupo de Estudos Audiovisuais do Departamento de Ciencias da Comunicación da USC deseñouse un sistema de xestión da información audiovisual co obxectivo de realizar un seguemento periódico dos  informativos das emisoras de radio e de televisión en Galicia con maiores índices de audiencia…
  • Análise de contido, tratamento e estética, e de linguaxe dos informativos de radio e televisión
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , María Salgueiro Santiso, Anxela Chillón Álvarez
    2008 Actas do Congreso Internacional Fundacional AE-IC I+C Investigar la Comunicación
    No marco dun proxecto de investigación do Grupo de Estudos Audiovisuais do Departamento de Ciencias da Comunicación da USC deseñouse un sistema de xestión da información audiovisual co obxectivo de realizar un seguemento periódico dos informativos das emisoras de radio e de televisión en Galicia con maiores índices de audiencia…
  • “Mar adentro” (Alejandro Amenábar. 2004) y las zozobras del cine español
    2008 Foro hispánico: revista hispánica de Flandes y Holanda | Pietsie Feenstra e Hub. Hermans (dirs)
    Aproximación á obsesiva traxectoria autoral de Alejandro Amenábar e ao chamativo conflito crítico e social ao que deu lugar a estrea de “Mar adentro”, tanto pola súa (aparente) vocación de activa proclama a favor da eutanasia, como pola súa extraordinaria repercusión internacional e as extremas reaccións críticas subscitadas. A partir…
  • Por debajo del cine documental, lo real: la inclusión del mundo
    2008 El Valor de la Palabra
  • Terra do Xicle. Carlos Velo, México, 1952
    2007 Trípodos
  • Ante la aparición de Tierra del chicle, Carlos Velo, México, 1952
    2007 Trípodos
    Un produtor, Barbachano Ponce; un ideólogo e animador cultural, Fernando Gamboa; un cineasta republicano exiliado, Carlos Velo, forman parte dunha xeración que transformou o xeito de pensar o documental ao tempo que o poñían en práctica en certos traballos que compoñen o corpo fílmico do Novo Cinema Azteca (NCA). Mediante…
  • La información en televisión: espectáculo y realidad manipulada
    Xosé Soengas Pérez
    2007 Revista ICONO14. Revista científica de Comunicación
    Nesta investigación abórdanse os principais aspectos que corresponden ao ámbito e a contexto da información televisiva: orixe da información, natureza das fontes e dos protagonistas, características das noticias, tratamento e enfoque dos contidos e análise dos personaxes protagonistas dos feitos. Estudar estes detalles permitirá determinar se existe censura e manipulación…
  • El control de la información en televisión
    Xosé Soengas Pérez
    2007 Ámbitos (Revista internacional de comunicación)
    Nesta investigación abórdanse os principais aspectos que corresponden ao ámbito da información televisiva: orixe dos feitos, natureza das fontes empregadas, características das novas e enfoque dos contidos. Estudar estes detalles permitirá determinar se existe censura ou manipulación. Ademais do tratamento da información, tamén interesa coñecer se hai desequilibrios informativos. Por…
  • A experiencia dunha proposta audiovisual on line
    2007 Maremagnum, publicación galega sobre os transtornos do espectro autista
    En 2009 a Universidade de Santiago de Compostela pon en marcha a Plataforma para a Experimentación e Innovación en Contidos Dixitales (CIDUS): unha experiencia pioneira de colaboración transdisciplinar entre 81 investigadores de referencia no eido dos contidos dixitais, cun perfil tanto tecnolóxico como sociocomunicativo, procedentes de campos tan dispares como…
  • Singularización e indiferenciación: la paradoja contemporánea de la esfera cultural
    2006 Anuário Internacional de Comunicaçao Lusófona 2005: Comunicaçao, Identidades, Migraçoes e culturas na Lusofonía
  • A identidade galega nas televisións estatais e na TVG
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé Soengas Pérez
    2005
  • El discurso radiofónico. Particularidades de la narración sonora
    Xosé Soengas Pérez
    2005 PRISMA.COM. Revista de Ciencias da Informaçao e da Comunicaçao do CETAC.
    As características narrativas do relato radiofónico están definidas pola diversidade dos elementos que compoñen a mensaxe. A dimensión sonora da radio implica unhas peculiaridades que a diferenzan dos demais soportes e, asemade, condicionan a construción do relato. Pero tamén é importante analizar por separado as diferentes modalidades discursivas que existen…
  • Los contenidos informativos en las televisiones generalistas
    Xosé Soengas Pérez
    2005 Ámbitos (Revista internacional de comunicación)
    Nas televisións xeralistas españolas existe unha homoxenización da información considerable. A estrutura das redaccións e a análise dos contidos reflicten un funcionamento baseado en equilibrios moi definidos, onde compiten a política, a economía e as novas de sociedade, e se silencian ou minimizan temas que afectan a sectores desvinculados do…
  • O tratamento informativo dos acontecementos de relevancia extraordinaria
    Xosé Soengas Pérez
    2005
    Os acontecementos informativos de relevancia extraordinaria requiren un tratamento específico debido ás súas características particulares. Hai dúas dimensións que os diferencian das demais noticias: o grande impacto momentáneo que supoñen para a sociedade e as importantes repercusións que teñen. Ambos os aspectos prolongan a vixencia dos feitos, debido, especialmente, ás…
  • El Paradigma Mercantil en la Generación de la Cultura Mediática: Experiencia vs. Consumo
    2004 Razón y Palabra. Primera revista electrónica en América Latina especializada en tópicos de comunicación
  • A impronta sociocultural da televisión local.: o valor da identidade local no mundo global. O impacto das novas tecnoloxías da dimensión televisiva de proximidade. O caso galego
    2004 AGIR (Asociaçao para a Investigaçao e Desenvolvimento Sócio-Cultural)
  • Violence in Television Fiction Aimed at the Child-Juvenile Audience: An Alternative Analysis
    2004 Newsletter on Children, Youth &Media in the World
  • Os estados xerais da cinematografía e do audiovisual
    2003 Anuário Internacional de Comunicaçao Lusófona, LUSOCOM, Federaçao Lusófona de Ciencias da Comunicaçao, Ano I
  • O xornalista especializado: formación e características
    Xosé Soengas Pérez
    2003
    A información especializada nace a partir do propósito xornalístico de abordar en profundidade temas de interese e darlles un tratamento monográfico. A proliferación de ofertas informativas e mailo aumento da competencia obrigou a moitos medios a buscar un lugar no mercado a través da especialización de contidos e a ofrecer…
  • La manifestación de la violencia en televisión: la crisis del texto publicitario
    2003 Anuario de Sphera Pública. Revista de Ciencias Sociales y de la Comunciación “La violencia en la generación de culturas fronterizas”
  • La producción del presente social en Televisión
    2003 Publicación anual I/C. Revista científica de Información y Comunicación
  • Radiografía de la Televisión Local en Galicia
    2003 Emisiones Tv
  • Variantes na mundialización: Galiza na Lusocom
    2003 Tempo Exterior, revista de análise e estudios internacionais
    Como adoito acontece na historia, a idea precedeu á súa posta en práctica; a necesidade creou un certo estado de conciencia; o pensamento encol da diversidade e a política europea da excepcionalidade cultural, que nós aplicamos ao eido da cinematografía e do audiovisual, permitiunos levar o debate para un novo…
  • La mirada documental
    2002 Temes de Disseny
    Existe un modo de produción de imaxes que arrastra consigo a inevitabilidade do espectador, a relación entre autor, personaxes e representación, cara a un fóra de campo no que unha cariátide mantén coa súa man diáfana o paso do tempo e a construción, continxente, do tempo por parte do espectador.…
  • Quince Anos de Televisión
    2001 Estudios de Comunicación
    A cualificación e análise da televisión abórdase dende a fixación e evolución de certas constantes de programación, dende aspectos orzamentarios e, especialmente, dende o seu rol nun proceso -irregular- que denominamos “normalización”. Como resultado e como operador na construcción dun suxeito colectivo nacional, a televisión pública configura un dos escenarios…
  • Documental y nación.com
    Políticas públicas e identidad: Québec-Canadá.
    2001 Anàlisi, Quaderns de Comunicació i Cultura
    Un novo modo de inscribir o real no documental, o dispositivo —o grande angular— como parte da expresión e das relacións entre a obra e o espectador converten a Les Raquetteurs (1958, de Michel Brault/Gilles Groulx), nun botón en mostra da procura do directo antes do directo. A rúa, o…
  • Diversificar a mundialización
    2000 Eptic, revista electrónica sobre TIC
    «Tendemos a pensar que producir contidos pode chegar a darse co soporte de políticas públicas, pero non parece tan doado asegurar que do mesmo modo se constrúa un público. Pero é que ademais, o feito de producir contidos sen construír un público converte en inútil o primeiro dos cometidos en…
  • A mundialización, en plural
    2000 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
    «É común pensarmos que producir contidos poderá darse co soporte das políticas públicas, pero non parez tan doado asegurar que dese mesmo xeito se constrúa un público. A maior abondamento, o feito de producir contidos sen construírmos un público torna inútil o primeiro dos obxectivos por canto o estranará das…
  • Aquel, máis que neve branco
    2000 Revista de estudios rosalianos
  • Tv and interculturalism in Brittany, Galicia and Wales
    1998 Anuario Unesco/Umesp de Comunicaçao regional 1998, Ano II
  • A propósito de la visibilidad
    1998 Forum Mundial de la Televisión Infantil 1997/World Forum on Chlindren’s Television
  • Televisión e interculturalidade: Bretaña, Galicia e País de Gales
    1998 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • Le photomontage politique: Fakture, Frakture et Agit-Prop
    1997 Ethique, Esthétique, Politique
  • Muntadas: Comme simulation et comme ressemblance
    1997 Ethique, Esthétique, Politique
  • A tele, metáfora virtual
    1996 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • A tecnoloxía como contido
    1995 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • De xornalismo en lingua galega
    1995 Colóquio/Letras
  • Documentalismo contemporáneo: da inocencia á lucidez
    1993 Revista de Comunicaçao e Linguagens, Centro de Estudios de Comunicaçao e Linguagens (CECL)
  • Réplica a “Nacionalismo e Información”
    1991 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • Dereito de autodeterminación
    Un exemplo dos límites democráticos do Estado Español verbo das Nacionalidades
    Margarita Ledo Andión , Josep M. Sole i Sabaté
    1990 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • En defensa da subxectividade
    1990 A Trabe de Ouro, publicación galega de pensamento crítico
  • Escritores en Lingua Galega: opoñentes, orgánicos, mediáticos
    1989 Journal of Interdisciplinary Literare Studies
Libro
  • Marcas na paisaxe. Para unha historia do cinema en lingua galega
    Para unha historia do cinema en lingua galega
    2018 Marcas na paisaxe. Para unha historia do cinema en lingua galega.
    «Ao abeiro de dúas efemérides, os cincuenta anos do 1968 como animador do cinema militante e a declaración de 2018 como ‘Ano europeo do Patrimonio Cultural, Material, Inmaterial e Dixital’, quixemos retomar os vieiros do cinema con capítulos que nos traian outra volta o cine de emigración, presente en cada…
  • Cine Diversidad y Redes.Pequeñas cinematografías, políticas de la diversidad y nuevos modos de consumo cultural
    Este libro foi redactado no marco da investigación ‘Cine, Diversidad e Redes’ desenvolvida polo Grupo de Estudos Audiovisuais (G.I. 1786) da Universidade de Santiago de Compostela coa colaboración do Instituto Universitario Nacional da Arte de Arxentina, a Universidade Nacional de Quilmes, o Instituto Escola Nacional de Belas Artes da Universidade…
  • Terra, Festas e Música Popular. Pequenas historias de Vedra de 1891 a 1900
    Henrique Neira Pereira
    2013
  • Cine, Diversidad y Redes. Pequeñas cinematografías, Políticas de la Diversidad y Nuevos Modos de Consumo Cultural, Buenos Aires
  • Modos de representación en el cine español posbélico
    José Luis Castro de Paz ofrece, a partir da pegada de Wenceslao Fernández Flórez, unha culminación e un punto de partida tras máis de dúas décadas de pescudas sobre o cinema español dos anos corenta. Como tal, está chamado a converterse no inescusable cimento historiográfico dende o que ollar con…
  • José Sellier en A Coruña: los comienzos del cine español
    José Luis Castro de Paz , José María Folgar de la Calle
    2013
    Aínda que reside en A Coruña parte da súa infancia, José Sellier Loup (Francia, 1850; A Coruña, 1922) aséntase definitivamente na cidade galega en 1886. De contado fotógrafo relevante, adquire un cinematógrafo tan cedo como se pon á venta en maio de 1897. Ese mesmo mes roda “varias vistas de…
  • Investigar la comunicación en Loja-ecuador. El valor de la formación, producción y consumo
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Gabriela Coronel Salas
    2012lo
  • Anuário Internacional de Comunicação Lusófona
    Margarita Ledo Andión , Xosé López e María Salgueiro (Eds)
    2012
  • Sombras desoladas. Costumbrismo, humor, melancolía y reflexividad en el cine español de los años cuarenta
    A detida e desprexulgada análise historiográfica e textual do cinema dos anos corenta demostra a pervivencia, pese a todo, de variadas (a miúdo ricas, sempre condicionadas) formulacións fílmicas capaces de manter vixente unha corrente subterránea común que constitúe o seu auténtico material xenético e que lle asegura o recoñecemento do…
  • Lusofonía, interactividade e interculturalidade, Santiago de Compostela
  • Do palco ao escenario. Unha aproximación analítica á industria da música nas festas populares de Galicia. (e-pub)
    Xaime Fandiño (comp.)
    2011
  • Indicios de desaparición e tres fotografías dende onde o mundo se chama Galicia
  • Galicia 1936-2011: Estudos sobre o filme de Carlos Velo
    Margarita Ledo Andión , Ramiro Ledo Cordeiro, Pablo Cayuela Miguel
    2011
  • Cine + Guerra Civil. Novos achádegos: Aproximacións analíticas e historiográficas
    José Luis Castro de Paz , David Castro de Paz
    2009
  • El enfoque informativo. Los puntos de vista de una noticia en televisión
    Xosé Soengas Pérez
    2008
    As teorías liberais sobre a obxectividade que repousaban sobre a idea da información como unha representación neutral e transparente da realidade, mostraron tantos flancos como as teorías críticas máis simplistas que identificaban os medios con instrumentos do poder, o que levaba a explicar os contidos en función dos propietarios controladores…
  • Políticas de comunicación e identidad cultural: estrategias gubernamentales sobre la comunicación social.
  • A ollada documental en Cursos de verán 2002. Realidade e ficción: a imaxe na arte e nos medios de comunicación
    2005, LU-134-2005
  • Cine de fotógrafos
  • Comunicación audiovisual en la era digital
    Xosé López García, Xosé Soengas Pérez
    2005
  • El Espéctaculo de lo Real en el Texto Televisivo: Gran Hermano
    Este traballo ten por obxecto o estudo do Espectáculo do Real Televisivo (ERT), en xeral, así como a análise dun formato televisivo paradigmático do ERT, “GRAN HERMANO”, en particular. A investigación divídese en catro capítulos. O primeiro dedicado ao estudo das principais escolas do pensamento que se ocuparon do fenómeno…
  • Os “Estados Xerais” da Cinematografía e do Audiovisual en Galiza
  • Del Cine-Ojo a Dogma 95
    O documental, ese cine á maneira fotográfica que durante tanto tempo foi considerado un produto menor, reaparece agora non só como cine de autor, senón como un dos produtos máis apropiados para a nova reflexión contemporánea en torno á industria cultural e a súa excepcionalidade. A idea, a cámara, a…
  • Informativos radiofónicos
    Xosé Soengas Pérez
    2003
    Vintecinco anos despois da reinstauración da liberdade informativa na radio española, a imaxe institucional de prestixio deste medio de comunicación segue aínda vencellada ao xornalismo cunha programación orientada principalmente ao tratamento da actualidade nos seus distintos formatos e xéneros xornalístico. Este libro presenta de maneira clara e sinxela os códigos…
  • El tratamiento informativo de lenguaje audiovisual
    Xosé Soengas Pérez
    2003
    A linguaxe audiovisual é unha das formas de comunicación máis versátiles, grazas á heteroxeneidade dos elementos que o integran. Pero eses compoñentes que enriquecen o discurso esixen uns coñecementos que permitan aproveitar todas as súas propiedades comunicativas e expresivas. No libro El tratamiento informativo del lenguaje audiovisual analízanse as características…
  • La dimensión de lo axiológico en el discurso del spot publicitario (Tese de doutorado)
  • Galicia-Finlandia. Modos de Pensar, Santiago de Compostela
    Margarita Ledo Andión , Tapio Varis (Editores)
    2002
  • Observatorio do Audiovisual Galego: Informe e catálogo 1999-2000
  • Production télévisée et identité culturelle en Bretagne, Galice et Paes de Galles, Rennes
    Margarita Ledo Andión , Jacques Guyot, Roland Michon
    2000
  • Comunicar no século XXI
    Xosé López García, Xosé Soengas Pérez
    2000
    Os relatorios que neste libro se recollen foron expostos durante o congreso Comunicar no Século XXI que se celebrou entre os días 22 e 26 de novembro de 1999, organizado polo Departamento de Ciencias da Comunicación da Universidade de Santiago de Compostela
  • Comunicación Audiovisual: Investigación e Formación Universitarias
    Margarita Ledo Andión , Margarida Krohling Kunsch (Editoras)
    1999
  • A comunicación audiovisual na era dixital
    Xosé López García, Xosé Soengas Pérez
    1999
    O panorama do audiovisual está a experimentar importantes transformacións, o que deriva na necesidade de que os profesionais adquiran novas destrezas. Hoxe asistimos á consolidación da Comunicación Baseada en Redes, que ten como características principais ser multimedia, hipertextual, ter sincronía e posibilitar a interactividade. Esta última é, sen dúbida, a…
  • Tv and Interculturalism: Brittany, Galicia and Walles/Tv e Interculturalidade. Bretaña, Galicia, Gales, Santiago de Compostela
    Margarita Ledo Andión , Jacques Guyot, Roland Michond, Ellan Closs Stephens
    1998
  • Documentalismo fotográfico. Éxodos e Identidade
  • Comunicación na Periferia Atlántica/Communication in the Atlantic Periphery, Santiago de Compostela
  • Os informativos na radio
    Xosé Soengas Pérez
    1996
  • Documentalismo fotográfico contemporáneo
  • A linguaxe da radio
    Xosé Soengas Pérez
    1993
  • Los informativos diarios en las televisiones autonómicas (TVG, TV3 y ETB)
    Xosé Soengas Pérez
    1993
    O obxectivo deste texto é demostrar o grao de transformación da representación da realidade vehiculada polos informativos de TV coa aparición das televisións autonómicas nas nacionalidades históricas, así como os niveis de descentralización inducidos polo xurdimento das novas canles de televisivas.
Capítulo de libro
  • No corpo da fala
    2018 De la escritura como resistencia. Textos in honorem Jenaro Talens
  • Alma Pneumática/Alma neumática/Pneumatic Soul
    2018 Juliao Sarmento WITHOUT
  • Prologue. National Identities at the Crossroads. Literature, Stage and Visual Media in the Iberian Peninsula
    2018 National Identities at the Crossroads. Literature, Stage and Visual Media in the Iberian Peninsula
  • As pasaxes múltiples: apuntamentos sobre as relacións de investigación da Galiza co espazo Iberoamericano
    2017 Cenários Comunicacionais: Entre as Sociedades Industriais e as Emergentes.
    A intersección entre os dous ámbitos que esta obra colectiva denomina “Mundo Iberoamericano”, o ámbito lusófono máis o hispanófono, foi un dos albos que orientou o desenvolvemento de liñas significativas e programas de investigación no marco da Universidade de Santiago de Compostela, USC, en colaboración estreita coa Asociación Galega de…
  • Hacia el Total View y la medición integrada: la televisión pública y su conexión con la audiencia
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Sabela Direito-Rebollal
    2017 La comunicación en la nueva sociedad digital
    A Total Brand/Total View/Total Audience, medición total, integrada e crossmedia, é o destino final inmediato dos cambios que se avanzan nos sistemas de medición de audiencia. Malia que non todo o valor está no cuantitativo, a televisión pública, como o resto de medios no actual ecosistema de comunicación dixital, afronta…
  • A Intimidade da Imaxe
    2017 Anna Turbau. Galicia 1975-1979
  • Comunicación, Cultura, Internacionalización. Á volta do compromiso intelectual
    2017 A Internacionalização das Comunidades Lusófonas e Ibero-americana de Ciências Sociais e Humanas
  • Propuestas para pensar la diversidad desde el cine nación
    2013 Cine, Diversidad y Redes. Pequeñas cinematografías, Políticas de la Diversidad y Nuevos Modos de Consumo Cultural | Margarita Ledo Andión (coord.)
  • Festas e música popular en Sanxenxo na última década do século XIX. A visión dende a prensa
    Henrique Neira, Zósimo López
    2013 Sanxenxo na Historia. Vol. III: Arquitectura, música e economía mariñeira.
  • No interior do frame/Inside the frame
    2013 Imagens do Real Imaginado 10 anos
  • Antes del Cinematografista. José Sellier
    José Luis Castro de Paz , José María Folgar de la Calle
    2013 José Sellier en A Coruña: los comienzos del cine español. | José Luis Castro de Paz (coord.)
  • José Sellier Loup (Givors, 1850-A Coruña, 1922)-Fotógrafo y cineasta
    2013 José Sellier en A Coruña: los comienzos del cine español. | José Luis Castro de Paz (coord.)
  • O dereito a ver: Cine, Diversidade e Redes
    2012 Comunicación, Políticas y Redes en Europa. Valentín Alejandro Martínez e Xosé Rúas Araújo (Coord.)
  • Galicia en V.O El cine militante y el lugar de Llorenç Soler en la construcción del cine gallego contemporáneo
    2012 La mirada comprometida de Llorenç Soler. | Miguel Francés (ed.)
  • La televisión española mirando a Europa: tiempos difíciles
    2012 Economía de la Cultura y la Comunicación en la era Digital. | Fernando Salgado e Valentín Alejandro (coords.)
  • Las formas de Drácula entre las sombras del cinematógrafo
    2012 Drácula. Un monstruo sin reflejo. Cien años sin Bram Stoker . Jesús Egido (coord).
  • Ahí le ha dao’ … Santos Zunzunegui, las vetas creativas del cine español y nosotros
    2012 Composiciones de lugar. Ensayos in honorem Santos Zunzunegui | Asier Aranzubía, Carmen Arozena, Pilar Carrera, Imanol Zurralde (eds.)
  • La exhibición cinematográfica primitiva: el caso gallego (1896-1906/08)
    José Luis Castro de Paz , José María Folgar de la Calle
    2012 Cines de Galicia | J. Cabo Villaverde e J.A. Sánchez García (eds)
  • Galicia en V.O. El cine militante y el lugar de Llorenç Soler en la construcción del cine gallego contemporáneo
    2012 Llorenç Soler. La mirada comprometida
    Entre 1976 e 1978 Llorenç Soler roda en Galiza catro mediometraxes que se converten en referencia do cinema militante, do cinema en lingua galega e da signatura do propio cineasta. A paisaxe do cinematógrafo dos anos 70 en Galicia; os textos, os recordos, a descrición que o autor realiza do…
  • La variante lusófona
    2011 Cultura Latina y Revolución Digital
  • La proyección del fantasma o “El niño soy yo”
    2010 François Truffaut: el deseo del cine. | Carlos Losilla Alcalde (coord.)
  • Michael Brault: momentos de conquista
  • O malestar da comunicación: sobre a pertinencia de pensar a investigación en comunicación como realizativo
    2007 Mercado e Comunicaçao na Sociedade Digital
  • A propósito del aprendizaje: documental y ética
    2007 El lenguaje de las pantallas: del cine al ordenador Publicación: 2007
  • Ben-Cho-Shey, entre a tradición popular e o xornalismo crítico
    Xosé Seongas Pérez
    2007 Xornalistas con opinión
  • Cine inscripción. Cine descripción
    2007 DOCS, observaciones de lo real, Tercer Cine
  • A televisión local en Galicia ante a dixitalización
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Xosé Seongas Pérez
    2007 Comunicación local no espazo lusófono
  • A televisión local na estrutura audiovisual de Galicia. O impacto tecnolóxico no valor da identidade. Estigmas, condicionamentos e retos do medio televisivo local
    2007 Comunicación e Cultura en Galicia e Portugal. Relatorios e comunicacións do III Congreso Luso-Galego de Estudos Xornalísticos.
  • Contradicciones sobre la telebasura
    2007 Propuestas para una comunicación de calidad. Contenidos, efectos y formación
  • La involución de la ficción televisiva generalista
    2006 Propuestas para una comunicación de calidad
  • Narrativa radiofónica
    Xosé Seongas Pérez
    2006 Narrativa audiovisual (Francisco García y otros, Ed.)
  • Narrativa radiofónica
    Xosé Seongas Pérez
    2006 Narrativa audiovisual
  • A televisión local en Galicia ante a dixitalización. Transformacións e redefinición do modelo televisivo de proximidade
    2006 Do local ao Global nos Meios de Comunicaçao Lusófonos: especificidades nacionais, fluxos e contra-fluxos
  • O ensino no documental, o documental no ensino. Encontro internacional de investigadores
  • Vanguardia y pensamiento documental como arte aplicada
    2005 Documental y Vanguardia | Casimiro Torreiro e Josetxo Cerdán (eds.)
  • El doble bucle de la foto
    2004 (versión en catalán e en inglés) Experimentación en la colección fotográfica do IVAM
  • O papel da televisión de Galicia e da Radio Galega na normalización lingüística
    Xosé Seongas Pérez
    2004 A lingua galega: historia e actualidade
  • Fotografía do monumento, fotografía do movemento
    2004 Eduardo Blanco Amor. A ollada do desexo. Obra fotográfica 1933-1973
  • ¿Herencia de la Fotografía?: Si
    2004 Documental, carcoma de la ficción
  • A importancia da tecnoloxía no proceso informativo: ventaxas e perigos
    Xosé Seongas Pérez
    2004 Jornalismo de referencia
  • La descodificación en la narración sonora: las imágenes auditivas
    Xosé Seongas Pérez
    2004 Información, producción y creatividad en la comunicación
  • A televisión local en Galicia. Inquedanzas e problemas non resoltos cara o futuro dixital e a concentración
    Ana Isabel Rodríguez Vázquez , Marcelo Martínez Hermida
    2004
  • A importancia da tecnoloxía no proceso informativo: ventaxas e perigos, en Jornalismo de referencia (Jorge Pedro Sousa, Ed.)
    Xosé Soengas Pérez
    2004
  • Políticas de comunicación y tendencias descentralizadoras: A propósito del marco comunitario
    2003 Televisiones en Europa: Proximidad, Programación y Políticas de Comunicación
  • Televisións Locais en Galicia. 20 anos de andadura
    2003 Medios locais e prensa gratuíta. XIII Xornadas de Comunicación Interdepartamental da Xunta de Galicia
  • Spanish Documentary Photo: A Kind of Paradox
    2002 (versión en inglés e finlandés) Backlight 02, Antti Haapio e Harri Laakso (Editores)
  • Baixo o signo do plural
    2002 Galicia-Finlandia: Modos de pensar
  • Un mundo diverso è possibile
    2002 A Comunicación en Galicia 2002, Xosé López (Editor)
  • Los medios de comunicación en la escuela
    Xosé Seongas Pérez (Soengas, X., Pena, A. y Maceira, A., Ed.)
    2002
  • La audiencia como factor determinante de las políticas de programación
    Xosé Soengas Pérez
    2002 Los medios del tercer milenio. Actas del III congreso de investigadores audiovisuales
  • De identidade y contenidos: vectores políticos en la investigación
    2001 Valores y Medios de Comunicación, Benavides Delgado e Fernández Blanco (Comp.
  • Multiculturalismo e Globalización: unha relación paradoxal
    2001 Comunicaçao e Multiculturalismo – Krohling Peruzzo, Cicilia Maria e Pinho, José Benedito (Comp.)
  • Ver vs. Escrever
    2001 A Utopia do Real
  • Tecnologia e Solidao
    2001 Resistência
  • Nuevos formatos audiovisuales, en Valores y medios de comunicación
    Xosé Seongas Pérez
    2001 De la innovación mediática a la creación cultural – Juan Benavides y otros, Ed.
  • Como una película. Sobre “Asaltar los Cielos”
    2001 Imagen, memoria e fascinación. Notas sobre el documental en España
  • Galicia: Televisión pública e mercado audiovisual
    2000 Televisión e Desarrollo. Francisco Vacas (coord.), Junta de Extremadura, Badajoz
  • O audiovisual
    2000 A Comunicación en Galicia 2000, Xosé López, (Comp.)
  • O fascinio do segredo, a ironía da súa visión
    2000 Rituais (Vítor Vaqueiro, fotos)
  • La imagen velada o la inquietante extrañeza
    2000 Las Convergencias de la Comunicación. Problemas e perspectivas investigadoras
  • Radio en Galicia, 1980-2000
    Xosé Soengas Pérez
    2000 Gran enciclopedia gallega
  • Prensa e novas tecnoloxías
    Xosé Soengas Pérez
    1999, (Versión en gallego) As fronteiras do novo xornalismo. AA.VV.
  • Triple Nacionalidade
    1999 Comunicación Audiovisual: Investigación e Formación universitarias, Ledo Andión, M. e Krohling Kunsch. M. (Comp.)
  • Galicia telépolis: redes e interculturalidade
    1999 Galicia, España, Portugal e as factorías do futuro
  • Isto non é unha foto
    1999 As fronteiras do novo xornalismo
  • O galego visíbel
    1999 Actas do V Congreso Internacional de Estudios Galegos, Dieter Kremer (ed.)
  • Baixo o signo do real
    1999 Cinguidos por unha arela común. Homaxe ao Prof. Alonso Montero (Tomo I), Alvarez, R e Vilavedra, D, (Comp.)
  • Postelevisivo, postelevisión
    1999 Comunicación Audiovisual na Era Dixital, López, X. e Soengas, X. (Comp.)
  • Las formas de consumo de la televisión como generadoras de identidad
    1998 El debate de la comunicación
  • Falsos e información na televisión
    Xosé Soengas Pérez
    1995 Falso pero crible. A metamorfose mediática
  • Introducción
    1994 Comunicación na Periferia Atlántica/Communication in the Atlantic Periphere
  • Le droit à l’autodétermination
    Margarita Ledo Andión , Josep Maria Solé Sabaté
    1993 Politique Symbolique en Europe/Symbolische Politik in Europe
  • Identity, Utopia, Knowledge Society: some reasons in order to make research part of national wealth en Communication and learning in the multicultural wordl. Festschrift
Artigo de divulgación
  • Resistencia e dereito á renacenza
    2016 Boletín da Real Academia Galega
    É Monforte. É o comedor dunha casa racionalista con semi-galería cara á rúa. Rematei o primeiro curso na Escola de Xornalismo en Barcelona. Teño dezanove anos e veño coñecer a Manuel María e a Saleta. Hai poucos meses escribín unha carta dirixida a eles, a miña primeira carta nunha lingua,…
  • Sen ir máis lonxe
    2015 Boletín da Real Academia Galega
    ¿E ti dirás? ¿A que vén todo isto? ¿E ten que vir a algo? Pois ben, a nada. A ter con quen falar. A ter a quen lle dicir certas cousas que pensamos moitos e case todo o mundo cala. (Roberto Vidal Bolaño. Sen ir máis lonxe) E foi así…
  • A construción dunha xinea
    2014 Grial. Revista Galega de Cultura
  • Dedos no texto: conversa con Antonio Tàpies vinte e oito anos despois
    2012 Grial. Revista Galega de Cultura
  • O(s) sentido(s) da relación Galiza-Países lusófonos
    2010 Grial. Revista Galega de Cultura
  • Uxío Novoneyra. Letras galegas 2010
    2010 Boletín da Real Academia Galega
  • Arredor do sostén
    2006 Andaina, revista galega de pensamento feminista
    Unha prenda que nos representa, ás mulleres, coma colectivo. Cando nas manifestacións feministas dos sesenta se queimaron os suxeitadores coma símbolo de moitas opresións. Cando nos setenta lle puxemos sostén nas vallas publicitarias ao machiño todoterreo dos cigarriños Camel.
  • Un filme político, por favor
    2006 Andaina, revista galega de pensamento feminista
    A alteridade, o paso pola experiencia, ese roer na mazá sen necesitar a tentación da serpe; o corpo, a autorreferencia; os espazos invisíbeis ¿a familia por dentro?, os roles ben á vista. O documental como inscrición-verdade. E a viaxe: o próximo que colle a distancia xusta para retornar transformado en…
  • Vous avez dit “Carlos Velo”? / Did you say “Carlos Velo”?
    2005 Cinéma du Réel. 27º Festival International
© 2019 Estudos Audiovisuais