Chicas de servir y señoritas de clase media en el Madrid predesarrollista. Saura y Patino en el IIEC
A produción cinematográfica do Instituto de Investigaciones y Experiencias Cinematográficas (IIEC) e da súa sucesora a Escuela Oficial de Cinematografía (EOC) ofrece, tanto en termos cuantitativos como cualitativos, un material de primeira orde á hora de estudar como o cinema español do período franquistarepresentou a cidade de Madrid. A partir da análise pormenorizada de dúas mediometraxes producidos pola devandita institución, este artigo propón un primeiro achegamento a un obxecto de estudo (as relacións entre Madrid e o IIEC-EOC) sobre o que necesariamente haberán de volver futuras investigacións. As similitudes entre A tarde do domingo (Carlos Saura, 1957) e Tarde de domingo (Basilio Martín Patino, 1960) non se circunscriben ao título e a unha premisa compartida, senón que alcanzan tamén ao rol que desempeña a cidade. Madrid é, en ambos relatos, un espazo hostil que funciona como unha proxección da angustia das dúas protagonistas. Pero mentres que na práctica de Saura a ameaza da cidade ten unha encarnadura física (o abafo do tranvía, as luces dos escaparates, a actividade frenética…) na de Patino Madrid é, sobre todo, un cúmulo de sensacións, unha experiencia mental antes que real.
Autor/a:
José Luis Castro de Paz
, Asier Aranzubia Cob Ano: 2023Titulo: Chicas de servir y señoritas de clase media en el Madrid predesarrollista. Saura y Patino en el IIEC
Categoría:
Artigo científico
Título revista/libro: L´Atalante. Revista de estudios cinematográficosNúmero: 36Páxina inicial: 51Páxina final: 65Cidade: ValenciaPaís: EspañaURL: https://revistaatalante.com/index.php/atalante/article/view/1073