Archivo
"Etiqueta: Análise fílmica: contextos históricos e sociais"
A crise económica de 2008 a través de catro documentais cinematográficos: Testemuño, debate e reflexión
O propósito deste artigo é estudar como o documental representou a profunda crise económica que comezou en 2008 en España. Propoñemos aplicar unha metodoloxía de análise fílmico que nos permita xerar un novo coñecemento sobre este tema. Estudaremos Edificio España (Víctor Moreno, 2012), Libre te quiero (Basilio Martín Patino, 2012),…
Corpos puzle femininos na deriva do cine mudo fantástico serial
O obxecto de estudo principal nesta investigación é o corte do corpo feminino no cinema mudo fantástico español, deseñando unha metodoloxía de análise propia, que será chamada o Triplo Corte. A evolución dos diferentes cortes que atravesan os corpos analizaranse en derívaa do primeiro moi escaso fantástico español serial, como…
Metamorfose do ritmo dinámico silente á pasividade do corpo na ficción
O cinema mudo nos seus inicios destacou a potencialidade expresiva e comunicativa do corpo co exacerbamiento da gestualidad e as accións. Con todo, o cinema de ficción actual enfróntase a unha tendencia contraria: a pasividade do movemento do corpo. Este estudo analiza a representación do corpo de tres películas do…
Como chegar á segunda: entrevistas con creadoras do cine español contemporáneo
Reseña da obra: Scholz, A., Álvarez, M., Binimelis-Adell, M., Oroz, E. (Eds.)(2021). Entrevistas con creadoras del cine español contemporáneo. Millones de cosas por hacer. Peter Lang. Este libro recolle unha serie de entrevistas e encontros con mulleres cineastas do século XXI cuxas voces están redebuxando a cinematografía nacional, a miúdo, dende…
Pantalla aumentada, triple narrativa e o rol do usuario: un estudo de caso
O presente panorama mostra unha sociedade saturada de imaxes, impulsada pola utilización de dispositivos móbiles e un consumo audiovisual constante. Con todo, non se logran maiores aptitudes nas persoas usuarias, senón que, pola contra, evidénciase un detrimento no índice de atención e a procura dun produto diferenciador do amplo rango…
Chicas de servir y señoritas de clase media en el Madrid predesarrollista. Saura y Patino en el IIEC
A produción cinematográfica do Instituto de Investigaciones y  Experiencias Cinematográficas (IIEC) e da súa sucesora a Escuela Oficial de Cinematografía (EOC) ofrece, tanto en termos cuantitativos como cualitativos, un material de primeira orde á hora de estudar como o cinema español do período franquistarepresentou a cidade de Madrid. A partir…
Berlanga, Fernán Gómez y el camino hacia una popular, crispada y grotesca modernidad ibérica
A revisitación do cinema español republicano, así como a do producido nas primeiras décadas posbélicas, levada a cabo desde finais do século pasado por unha nova historiografía que conta coa análise fílmico como ineludible arma metodolóxica, constitúe o punto de partida para profundar nos profundos paralelismos e entrecruzamientos das traxectorias…
CO(M)XÉNERO. Descifrando violencias
Esta publicación xurde das reflexión ao redor da sétima edición do CO(M)XÉNERO, Seminario Permanente de Comunicación e Xénero que tivo lugar nos días 3 e 4 de novembro na Facultade de Ciencias da Comunicación da USC, organizado polo Grupo de Estudos Audiovisuais (GEA) co apoio do Pacto de Estado contra…
Framing the gig economy: delivery riders in Spanish media (2015-2021)
Os riders ou mensaxeiros de reparto son actualmente un símbolo de precariedade laboral. Con todo, as empresas da chamada gig economy ou platform economy seguen presentándose como modernas, tecnoloxicamente adaptadas ao novo esquema que define o século XXI. O artigo analiza, desde a perspectiva do framing e as rutinas xornalísticas,…
CO(M)XÉNERO IX. Memes, adolescencia e incertezas
Adolescencia e humor nas súas formas contemporáneas

A novena edición do Seminario Permanente de Comunicación e Xénero CO(M)XÉNERO, organizado polo Grupo de Estudos Audiovisuais, traballará sobre adolescencia e humor nas súas formas contemporáneas, entendendo estas prácticas como síntoma, por unha parte das reaccións violentas ao feminismo e, por outra, das propias reflexións sobre a liberación. O martes…
© 2024 Estudos Audiovisuais