Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

O GEA avanza os resultados do proxecto «EU-VOS» no VII Congreso Internacional da AE-IC

29/10/2020

Investigadoras e investigadores do Grupo de Estudos Audiovisuais da USC participan estes días no VII Congreso Internacional da Asociación Española de Investigación da Comunicación (AE-IC) para dar a coñecer algunhas das principais conclusións do proxecto de I+D+I «EU-VOS. Patrimonio cultural inmaterial. Para un programa europeo de subtitulado en linguas non hexemónicas» (CSO2016-76014-R), dirixido por Margarita Ledo Andión e Enrique Castelló Mayo coa participación de persoal investigador de Gales, Francia, Escocia, País Vasco, Catalunya e Galiza.

O xoves 29 de outubro ás 17:30 horas o profesor Enrique Castelló Mayo presenta canda Margarita Ledo Andión e Antía López Gómez a comunicación Desenvolvemento dun modelo metodolóxico paradigmático para a análise do Patrimonio Cultural Inmaterial Europeo: o caso do subtitulado audiovisual. Nela explicarán a metodoloxía e ferramentas de análise empregadas no «EU-VOS», baseadas nun intercambio internacional de coñecementos entre disciplinas diversas como a tradución, os estudos de cinema ou as políticas de comunicación.

A investigación combinou a análise crítica da literatura ensaística e da normativa europea sobre cinema e preservación da diversidade lingüística e cultural con entrevistas en profundidade e cuestionarios prospectivos Delphi a persoas expertas do ámbito académico, institucional e profesional radicadas en territorios de Europa con linguas minoritarias. O obxectivo orientouse á proposición de medidas para unha política harmónica de subtitulado destinada ás producións cinematográficas e audiovisuais nestas linguas.

Entre os resultados máis destacados, figuran elementos para a reflexión como a evidencia de que o apoio ao subtitulado por parte do programa MEDIA da Unión Europea decae de maneira inexplicable fronte á dobraxe, ou que se optase por un modelo de crowdsourcing a través dunha plataforma en liña orientada á tradución dos subtítulos audiovisuais que repercutiría o cumprimento da Carta Europea das Linguas Rexionais e Minoritarias no voluntarismo da cidadanía.

O dereito á diversidade fronte aos dereitos de autor

Na mesma xornada do xoves, dentro do bloque ‘Estudos de recepción e audiencias’, as investigadoras María Soliña Barreiro González e Marta Pérez Pereiro falan das diferentes realidades no acceso a cinema subtitulado en catalán, galego e éuscaro, e da barreira legal coa que todas as iniciativas —desde as institucionais ás amateurs– chocan á hora de favorecer a circulación e reemprego dos subtítulos. A súa comunicación, titulada A circulación do subtitulado cinematográfico en linguas non hexemónicas: a oposición entre os dereitos de autor e o dereito á diversidade no acceso fílmico, afonda nunha problemática que agromou das pescudas realizadas no marco do proxecto «EU-VOS».

O cuestionario Delphi do «EU-VOS» revelou acordos importantes sobre a importancia de que existan repositorios de subtítulos en linguas non hexemónicas para a súa normalización no ámbito cinematográfico, así como sobre a necesidade de que estes subtítulos, cando se financian con fondos públicos, contemplen a cesión dos dereitos que favorezan a súa distribución en múltiples plataformas. Porén, na práctica, os dereitos de autor do contido dos subtítulos mantéñense por riba dos dereitos da tradución, da financiación das versións e do pagamento de dereitos de exhibición fílmica, complicando a súa circulación e prexudicando a diversidade cinematográfica.

Esta inusual situación legal tivo xa repercusións xudiciais para comunidades de subtituladores amateurs e afecta incluso ás administracións, pois están a sufragar versións de subtítulos dos que non posúen os dereitos, con dificultades legais para circular e ser reempregados, o que reduce a eficacia da intervención pública nesta cuestión.

MÁIS NOVAS
Llorenç Soler: M’agrada pensar que sóc un amateur de tot el que faig
09/11/2022

Seducido polas moitas realidades que acubilla a cidade, Llorenç Soler filma en 1976 o Primeiro Seminario de Arquitectura de Compostela (1976), de carácter descritivo e, en paralelo, unha peza de montaxe radical na forma e na denuncia: Antisalmo.  Dende  entón Galiza fai parte dos seus materiais e serán as mediametraxes Gitanos sin romancero (1976), Autopista: […]

Seguir lendo
Margarita Ledo Andión participará como profesorado no Laboratorio FilmLAB LaC6 en Mieres
A coordinadora do GEA partillará experiencias no módulo 2 do laboratorio: "Formas y narrativas. Estructuras del guión cinematográfico"
09/11/2022

Neste laboratorio FilmLAB LaC6, un grupo de vinte profesionais do cinema en activo de recoñecida traxectoria, acompañan nas fases inicias sete proxectos cinematográficos de novas autorías.  Co fin de formar nas ferramentas necesarias no desenvolvemento e realización da propia obra audiovisual. Ademais de tempo e orientación para profundar nos proxectos, apréndese a elaborar un dossier […]

Seguir lendo
III Xornadas Internacionais Violencia de xénero e muller con discapacidade IN.XURGA 2022 coa participación de Margarita Ledo Andión
Os vindeiros 17 e 18 novembro de 2022 realizaránse as xornadas en streaming
09/11/2022

Os vindeiros 17 e 18 novembro a Asociación pola defensa das persoas con discapacidade/dependencia de Xuristas Inclusiv@s (IN.XURGA), organiza as III Xornadas Internacionais Violencia de xénero e muller con discapacidade IN.XURGA 2022, onde colaborará como asociada de honra a coordinadora do Grupo de Estudios Audiovisuais, Margarita Ledo Andión. intervirá o día 18 ás 18.00h coa […]

Seguir lendo
INVESTIGACIÓN / MARCO VINCULADO
EU-VOS: Patrimonio Cultural Inmaterial Para un programa de subtitulado en lenguas no hegemónicas
Entidade financiadora: Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la SociedadData de inicio: 01/01/2017Data de fin: 31/12/2019Importe: 67.155 €I.P.: Margarita Ledo Andión, Enrique Castelló MayoEntidades participantes: FUNDACIO PER A LA UNIVERSITAT OBERTA DE CATALUNYA; FUNDACIO TECNOCAMPUS; Universidad del País Vasco; Universidade de Vigo
© 2022 Estudos Audiovisuais