Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

Publicado o libro “Poética da derrota: a literatura de Wenceslao Fernández Flórez no cine”, de Héctor Paz Otero

14/12/2015

A Editorial Vía Láctea e a Fundación Wenceslao Fernández Flórez, co apoio da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria da Xunta de Galicia, acaban de editar o libro de Héctor Paz Otero Poética da derrota: a literatura de Wenceslao Fernádez Flórez no cine.
Trátase dun rigoroso estudo centrado en catro translacións á pantalla de obras de Wenceslao Fernández Flórez que conxuga análise literaria e análise fílmica para detectar os vínculos semánticos e formais entre a literatura do escritor coruñés e o cinema español dos anos corenta. Deste xeito, tras numerosos artigos e participacións en congresos sobre a materia, o especialista e membro do Plan de Traballo do I+D+i Cara a unha reconsideración da cultura posbélica: análise dos modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez (CSO2012-34648, Plan Nacional de I+D+i 2013-2015, Mineco – Goberno de España) Héctor Paz Otero, aborda nesta ocasión as películas Huella de luz (Rafael Gil, 1943), La casa de la lluvia (Antonio Román, 1943), Ha entrado un ladrón (Ricardo Gascón, 1949) e El destino se disculpa (José Luis Sáenz de Heredia, 1945), e os seus correspondentes literarios, estando baseadas as tres primeiras películas en novelas homónimas publicadas nos anos vinte e consistindo a cuarta na transposición do relato “El fantasma”. Mediante unha análise comparada das fontes estudadas, o investigador incide no que denomina a conciencia do derrotado para describir aos suxeitos desexantes que protagonizan todos os relatos –fílmicos e literarios–, demostrando, unha vez máis, esa capacidade metafórica e profética da obra fernándezflorezca que en certo xeito presaxiara o trauma colectivo da sociedade posbélica acadando a súa actualidade fílmica a través dalgunhas das adaptacións acometidas nos anos corenta.
Tras a publicación de El malvado Carabel: literatura y cine popular antes y después de la Guerra Civil, Muerte de un ciclista (Juan Antonio Bardem, 1955): una firme mirada opositora e Sonrisas y lágrimas de España: esperpento, humor negro y costumbrismo en el cine español, o presente volume é o cuarto número da colección Cadernos de Cine e Cultura Posbélica Española, e constitúe outro documento imprescindible para comprender a transcendental influencia da obra de Fernández Flórez no devir estético do cinema español.

MÁIS NOVAS
O GEA recibe a Mención Honorífica da USC pola súa traxectoria a prol da igualdade de xénero.
O acto de entrega celebrarase o 9 de marzo ás 12.00 h no Paraninfo da USC
26/02/2021

A Oficina de Igualdade de Xénero da USC outorga ao  Grupo de Estudos Audiovisuais a Mención Honorífica en recoñecemento a unha consolidada traxectoria de investigación e actividades formativas con perpectiva de xénero. Entre as iniciativas e accións promovidas polo GEA e valoradas para a concesión desta mención, a Universidade pon énfase no desenvolvemento do CO(M)XÉNERO-Seminario […]

Seguir lendo
Publícase o Libro de Homenaxes da Asociación Española de Investigación da Comunicación (AE-IC)
Cos textos de Margarita Ledo, Néstor García Canclini e Ramón Zallo
09/02/2021

A Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC) acaba de publicar en aberto o libro de homenaxes da última edición do seu congreso internacional, que recoñeceu a traxectoria de Margarita Ledo Andión, Néstor García Canclini e Ramón Zallo. O volume inclúe as laudatorias que lles dedicaron Emili Prado, Miquel de Moragas e Mª Trinidad […]

Seguir lendo
Margarita Ledo Andión tomará parte nas conferencias maxistrais do Museo Reina Sofía
Será o 26 de febreiro ás 18.00 horas
09/02/2021

A Cátedra Juan Antonio Ramírez do Museo Reina Sofía convida á investigadora, cineasta, poeta e escritora Margarita Ledo Andión ao seu programa de conferencias maxistrais. Baixo o título “Exilio. Feminismo. Ensaio fílmico: o corpo como vestixio“,  Ledo Andión propón unha reflexión en torno ao corpo como punto de chegada logo de percorrer un fío invisible que […]

Seguir lendo
© 2021 Estudos Audiovisuais