Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

A Sala Clangor como Patrimonio Inmaterial

Un documental de alumnas de Ciencias da Comunicación reivindica a relevancia do local para a música de vangarda nos 80

19/06/2019
A discoteca Clangor. Foto do arquivo de El Correo Gallego.

A Sala Clangor foi un local de referencia en España durante os anos 80 por mor da súa modernidade e estética, así como pola súa aposta pola música de vangarda con actuacións dos grupos máis innovadores do momento. Este ano, varias alumnas da Facultade de Ciencias da Comunicación da USC rescatan este valor histórico por medio dun traballo de iniciativa APS, que combina aprendizaxe e servizo á comunidade.

O proxecto parte da materia Escritura Audiovisual, co obxectivo de realizar unha peza sobre o patrimonio inmaterial da cidade de Santiago de Compostela. O detonante foi un artigo enviado ás estudantes por Cibrán Tenreiro, membro do GEA que se ocupaba da parte práctica da materia, xunto ao tamén integrante do grupo e coordinador da mesma Enrique Castelló. Así, Arón Arias, Cristovo García, Zoe Ferreiros, Pablo Fariña, Antón Viqueira e Anxo Gómez decidiron investigar sobre Clangor e o seu papel na introdución da movida madrileña e a música británica da época en Compostela.

O traballo materializouse nun documental sobre a sala no que recollen os testemuños do artista Fernando Pereira, propietario e creador de Clangor; do produtor e profesor Suso Iglesias, participante activo na movida galega; e da académica María Fidalgo Casares, especialista na movida e con experiencias persoais ligadas ao local. O proxecto céntrase na análise do valor cultural da sala, na liña dos Estudos da Música Popular, sen entrar na polémica do atentado que sufriu por parte do Exército Guerrilheiro.

De tal xeito, a peza pon o foco nas orixes de Clangor, relatando a aposta pola música británica, a importancia de Radio 3 e os concertos emblemáticos que trouxo a Santiago, como Nacha Pop, the Godfathers ou Dr Feelgood. Trata, en última instancia, de reflectir aquilo que os seus autores chaman “Espíritu Clangor”. Algo que ten que ver cunha xeración, cunha actitude. Con ese intanxible que o converte en patrimio inmaterial da cidade.

MÁIS NOVAS
A Cuarta Parede celebra a efeméride fundacional do cinema galego con “Cinegalicia 2019”
Os membros do GEA Brais Romero e Cibrán Tenreiro participan neste proxecto de revisión artística
18/09/2019

Dende a web de A Cuarta Parede anunciaban a pasada semana o seu novo proxecto: Cinegalicia 2019. Esta é a forma na que a primeira revista online de crítica cinematográfica en galego vai celebrar a estrea de tres filmes que marcaron en 1989 a consolidación do cinema galego: Urxa, Continental e Sempre Xonxa. Máis dunha […]

Seguir lendo
Remata a rodaxe da webserie interactiva “Amnesia 3.0”
A integrante do GEA Irene Pin dirixe este proxecto, premio á produción no Carballo Interplay
11/09/2019

Amnesia 3.0, webserie gañadora do premio a desenvolvemento de proxecto na última edición do Carballo Interplay (CIP), rematou o pasado domingo a súa rodaxe, que tivo lugar entre os concellos de Santiago de Compostela, Carballo e Zas. A integrante do GEA Irene Pin é guionista e directora desta aventura audiovisual, logo de erguerse co premio […]

Seguir lendo
“A Foresta e as Árbores” preséntase no CGAI cunha proxección de “Trote”
Margarita Ledo, Francisco Castro e José Luis Castro de Paz introducirán esta obra colectiva que explora o cinema galego máis actual
10/09/2019

O Centro Galego de Artes da Imaxe acolle o venres 20 de setembro ás 20:30 horas a presentación do libro A foresta e as árbores. Para unha historia do cinema en lingua galega (2), editado polo Grupo de Estudos Audiovisuais da Universidade de Compostela e Galaxia. A publicación, que continúa a serie iniciada en Marcas […]

Seguir lendo
© 2019 Estudos Audiovisuais