Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

A Cuarta Parede celebra a efeméride fundacional do cinema galego con “Cinegalicia 2019”

Os membros do GEA Brais Romero e Cibrán Tenreiro participan neste proxecto de revisión artística

18/09/2019

Dende a web de A Cuarta Parede anunciaban a pasada semana o seu novo proxecto: Cinegalicia 2019. Esta é a forma na que a primeira revista online de crítica cinematográfica en galego vai celebrar a estrea de tres filmes que marcaron en 1989 a consolidación do cinema galego: Urxa, Continental e Sempre Xonxa. Máis dunha vintena de creadoras e creadores nadas despois desa data reinterpretarán os filmes desde a súa perspectiva e mediante diferentes manifestacións artísticas.

Roberta Vázquez, Laura Ramos, Sara Donoso, Adrián Canoura, Elba Souto, Julia Huete, Jesús Silva, Lara e Noa Castro, Oh Ayatollah, Montse Piñeiro, Anxo F. Couceiro, Iria Silvosa, Charles Rapante, Pepa Prieto Puy, Clara Coira, Camila Viéitez, Andrés Sanjurjo. E por último, pero non menos importante, os integrantes do GEA Cibrán Tenreiro e Brais Romero. Estas artistas non pretenden declararse como a voz da súa xeración, segundo afirman, mais admiten que esta escolma de traballos poden rematar por presentar algúns trazos comúns na súa visión da realidade.

As creadoras son especialmente conscientes das transformacións que os distancian do Cinegalicia orixinal. A democraticación tecnolóxica posibilitou nos 30 anos transcorridos unha accesibilidade á creación audiovisual que a equipara a outras disciplinas como a pintura ou a escrita. Grazas a iso, consideran que “hoxe esa especie de xerarquización dos formatos parece superada e o cine galego é, por sorte, máis rico porque hai nel máis cines posibles, do industrial ao doméstico”.

De tal xeito, revisarán as obras coa aparición de novos intereses, espazos e personaxes, abordados con novas ideas estéticas e cun cambio fundamental: “xa non só son señores os que dirixen e hai hoxe algo máis de consciencia sobre a pobreza dunha arte que só reflicta a mirada masculina”. Cineagalicia 2019 nace, en definitiva, cunha vontade de diálogo con tres filmes fundamentais na historia do noso cinema, tanto dende a creación e como dende a análise:

“É atopar conexións que xa existen, establecer outras novas, encher ocos que quedaron por encher e abrir camiños que poidamos camiñar, se cadra coa vontade de que a cultura galega se pareza a nós, ou a unha versión mellor diso mesmo. E aquí nós significa, probablemente, Galicia, pero dicilo ten unha épica que non é moi da nosa xeración”.

MÁIS NOVAS
O 18 de outubro remata o prazo do Call for Papers do VIII Congreso AE-IC – Barcelona 2022
21/09/2021

A Asociación Española de Investigación da Comunicación AE-IC mantén aberta ata o 18 de outubro de 2021 a chamada á presentación de traballos para o VIII Congreso Internacional que se celebrará en Barcelona do 28 de xuño ao 1 de xullo de 2022. Investigadores/as en comunicación, especialmente dos ámbitos español, europeo e latinoamericano, están convidados […]

Seguir lendo
O GEA participa na homenaxe a Jesús Martín-Barbero da revista MATRIZes
Margarita Ledo publica un texto sobre testemuños ibéricos xunto cos profesores Isabel Ferín, Manuel Pinto e Joseph Straubhaar
13/09/2021

A revista MATRIZes recolle no seu último número unha homenaxe ao investigador Jesús Martín-Barbero na que o GEA contribúe cun texto escrito polos profesores Margarita Ledo, Isabel Ferín, Manuel Pinto e Joseph Straubhaar. Outros pesquisadores como Maria Immacolata Vassallo de Lopes, Muniz Sodré ou Néstor García Canclini contribúen na monografía con testemuños sobre a obra […]

Seguir lendo
Margarita Ledo Andión participa nun seminario web sobre sobre documental feminista
O webinar irá acompañado dun ciclo de cine VoD, que incluirá o seu filme Nación
09/09/2021

Do 15 ao 17 de setembro, a Universitat Rovira i Virgili de Tarragona organiza un webinar titulado “El documental feminista en España como agente del cambio social” no que participará Margarita Ledo Andión. Ledo conversará con Pilar Monsell sobre a articulación a través da linguaxe documental da memoria das mulleres traballadoras. A sesión, titulada “Nunca […]

Seguir lendo
© 2021 Estudos Audiovisuais