O cineasta galego Oliver Laxe vén de gañar o Gran Premio da Semana da Crítica do Festival de Cannes co seu filme Mimosas. O xurado, presidido por Valérie Donzelli, outorgoulle un recoñecemento que noutras edicións recibiron directores como Bernardo Bertolucci, Leos Carax ou Wong Kar Wai. Deste xeito, Laxe recibe por segunda vez o favor do festival cinematográfico máis prestixioso, logo de que Todos vós sodes capitáns, a súa primeira longametraxe, gañara o premio FIPRESCI en 2010 e abrira a etapa de éxito internacional do Novo Cinema Galego.
Laxe definiu Mimosas como “un western relixioso”, e nela nárrase a travesía emprendida por tres personaxes que queren dar sepultura ao corpo dun mestre sufí. Para chegar a Sijilmasa, cidade bereber en ruinas, deben superar numerosas trabas e cruzar as montañas do Atlas. A relixión musulmana é retratada na película dunha maneira respetuosa, nunha obra que traballa sobre a fé procurando a universalidade. En declaracións a El País, Laxe explicábase: “Facer unha película non é un acto de onanismo: teño unha responsabilidade co espectador. E, á vez, sei que a mellor maneira de comunicar é deixar unha porta aberta á estupefacción e á sombra.” As paisaxes duras e áridas de Marrocos, onde o director reside parte do ano, cobran tamén grande importancia no filme, que pasou por un longo proceso de traballo antes de acadar a súa forma final.
Mimosas está coproducido pola produtora galega Zeitun Films coa marroquí La Prod e a francesa Rouge International. A estrea comercial do filme en Francia (a través de UFO Distribution) está prevista para outono deste ano, pero aínda non hai data para a súa chegada a Galicia e o resto do Estado.
O pasado venres, día 29 de novembro, Rocío do Pilar Sosa Fernández, investigadora en formación do Grupo de Estudos Audiovisuais, defendeu a súa tese doutoral. Obtivo a cualificación Sobresaínte Cum Laude, por unanimidade, e a mención internacional pola estancia de investigación realizada na Universidade de Aalto, en Finlandia. A dirección da tese estivo a cargo […]
A auto-biografía política, dar a ver a súa construción, a marca do dispositivo, o real como material que “debe ser ficcionado para ser pensado (Rancière) é un dos sinais e tamén os arquivos re-significados polas escrituras do “eu”, polo corpo, polos seus ecos, pola actuación… son entradas polas que accedemos ao interior do labirinto a […]
A Academia Galega do Audiovisual entregou na terza feira, día 12, os galardóns da oitava edición dos Premios María Luz Morales de ensaio e videoensaio sobre o audiovisual. Nesta edición, premiáronse dous videoensaios e dous ensaios escritos. Esta iniciativa pioneira conta co respaldo das catro deputacións galegas. A entrega de premios tivo lugar no Pazo […]