Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

Presentación do informe da Sociedade Dixital en España 2018

Hiperconectividade, hiperpersonalización e cidadanía

03/04/2019

A Fundación Telefónica ven de presentar, como cada ano, o Informe da Sociedade Dixital en España (sdiE). Desde o 2000, este documento converteuse nun referente que recolle os indicadores sociais máis relevantes do panorama da sociedade dixital, así como analiza a evolución dos servizos dixitais e infraestruturas no ámbito nacional.

O sdiE constitúe unha radiografía do avance das transformacións que experimenta o país  grazas ás tecnoloxías. Cada edición inclúe datos e cifras obxectivas, xunto a un estudo sobre as tendencias e a posible evolución futura. O pasado ano supuxo a materialización das liñas que xa se manifestaban nos informes anteriores: a sociedade en rede deixou de constituír unha visión futurista para facerse cada vez máis patente.

A edición de 2018 pon en relevo o papel que xoga a banda ancha, tanto fixa como móbil, no proceso de dixitalización, incidindo especialmente na importancia do 5G como porta a un mundo hiperconectado. Progresivamente, os cidadáns e as empresas van adoptando a tecnoloxía e os servizos en rede como elementos cotiás. A este respecto, entre os fitos y tendencias do ano, o informe destaca a chegada dos asistentes intelixentes, a proliferación nas  fábricas dos robots colaborativos, a preferencia pola mensaxería instantánea da “xeración mute”, o incremento das plataformas de pago para ver contidos audiovisuais online nos fogares ou o protagonismo que adquiren as fake news.

Asemade, a análise masiva de datos con algoritmos de intelixencia artificial permite xa dar resposta ao gran reto actual da hiperpersonalización. Pero neste panorama preséntase tamén a confianza dixital como reto, un problema evidenciado no último ano polo alcance global do escándalo de Cambridge Analytica. A preocupación dos cidadáns pola súa privacidade en internet, e polo emprego que se fai dos seus datos persoais, maniféstase na axenda política coa entrada en vigor en Europa do Regulamento Xeral de Protección de datos e a aprobación en España da Lei Orgánica de Protección de Datos. O informe fai fincapé na necesidade de pór ás persoas e aos seus dereitos no centro do debate, camiñando cara á evolución do usuario dixital ao cidadán dixital.

Na presentación do informe, emitida en streaming e dispoñible na rede, interviñeron D. Francisco Polo, secretario de Estado para o avance dixital do Ministerio de Economía e Empresa, e D. Valeriano Gómez Sánchez, exministro de Traballo e Inmigración.

MÁIS NOVAS
Nace o MOCA, o primeiro museo virtual adicado ao cinema autobiográfico
23/01/2020

Da colaboración entre La Cinematográfica, unha organización viguesa para a xestión cultural do cinema, e a empresa Café Candelas, nace o MOCA, o primeiro Museo Online de Cine Autobiográfico. O seu obxectivo é “por en valor o cinema como medio para contar historias persoais e o celuloide como soporte atemporal no que gardar as lembranzas […]

Seguir lendo
Nova publicación sobre a representación cinematográfica das emigrantes galegas na Arxentina
22/01/2020

Nos seus escritos sobre cinema, Jean Epstein explicaba poeticamente que todo film contén unha “traxedia en suspenso” que non está explícita na narrativa. Esta idea cinemática guía a análise que Marta Pérez Pereiro e Silvia Roca Baamonde realizan dos filmes Cándida (1939) e Cándida millonaria (1941), dúas das tres comedias sobre unha criada galega en […]

Seguir lendo
O «Filma Afro 2020» abre o prazo de solicitudes de ‘Bolsas Ibermedia’ e ‘Matrículas Internacionais’
Admítense propostas até o 15 de febreiro
21/01/2020

«Filma Afro Cartagena», o Laboratorio Internacional en Desenvolvemento de Proyectos documentais, é un punto de encontro no que se dan cita realizadoras/es de Iberoamérica e o mundo para traballar xunto a grandes profesionais da cinematografía internacional no perfeccionamento de proxectos documentais cuxo tema central estea relacionado coa representación da cultura Afro. A organización vén de abrir […]

Seguir lendo
© 2020 Estudos Audiovisuais