O I+D+i sobre o cinema español de posguerra presenta un voluminoso libro-CD coa análise de máis de cento corenta películas
Despois de tres anos de investigación, o Proxecto de I+D+i Cara unha reconsideración da cultura posbélica: análise dos modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez (CSO2012-34648, Plan Nacional de I+D+i 2013-2015, Mineco – Goberno de España) presenta o libro-CD Modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez. Exemplos de análise, editado por Vía Láctea, co apoio da Fundación Wenceslao Fernández Flórez, e que constitúe unha investigación completa das películas españolas do período 1939-1962, a través da análise histórica-fílmica dos dispositivos semánticos e formais máis destacados dun gran número de películas, seleccionadas tanto polo seu interese narrativo e formal, como pola decisiva importancia da súa recepción espectatorial.
Trátase dunha obra coordinada por José Luis Castro de Paz e Natalia Alonso Ramos, estructurada en torno a numerosas fichas fílmicas dispostas como exemplos de aproximación ao vasto obxecto de estudo e desenvolvidas polos investigadores que compoñen o equipo de traballo. En xeral, a análise de 142 películas –entre as que se inclúen tanto obras célebres do cinema español como pezas pouco abordadas ata o de agora pero de fonda significación– congrega a obra de cincuenta directores. Ademais, o libro-CD complétase cunha ampla introdución que ofrece unha perspectiva de conxunto sobre a evolución fílmica no marco histórico que abrangue a investigación, así como unha reflexión coidadosa sobre o pouco explorado cine amateur español, e un estudo da curtametraxe Tragedia muy muy íntima, realizada en 1951 por José María Zabalza como memoria de prácticas do Instituto de Investigación e Experiencias Cinematográficas, sobre unha idea orixinal de Wenceslao Fernández Flórez.
Malia que aínda faltan por difundirse algúns traballos específicos de vindeira publicación, o libro–CD Modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez. Exemplos de análise vén a consumar a extensa produción científica xerada polo proxecto, o que deu lugar a máis de medio centenar de publicacións –libros, capítulos de obras colectivas, artículos en revistas especializadas, actas de congresos…– así como numerosas colaboracións en eventos científicos – congresos, mesas temáticas, conferencias…– entre as que destaca a organización do Simposio Internacional Costumismo, humor, melancolía e reflexividade: impronta de Wenceslao Fernández Flórez no cinema español. As preto de mil páxinas que agora se presentan reflicten, polo tanto, a intensa labor realizada durante os últimos tres anos polo equipo que conforma o proxecto, amparada no caso dalgúns dos seus membros por máis de dúas décadas de traballo enfocadas no estudo do cinema español.
Os días 6 e 7 de novembro de 2024 celebrarase a décimo primeira edición do CO(M)XÉNERO, organizada polo Grupo de Estudos Audiovisuais (GEA), na que se afondará no rol esencial das mulleres nos oficios do cinema que en ocasións son considerados á marxe, na súa constitución como figuras versátiles e polifacéticas e no mantemento do seu empeño creativo dende […]
“Unha arca entre Peixes e Pantasmas. Novas Olladas á costa galega” conformouse como peche da 2ª edición do obradoiro de fotografía documental títulado Novas olladas á costa galega. O proxecto, impulsado polo Grupo de Estudos Audiovisuais da Universidade de Santiago de Compostela xunto co colectivo fotográfico Ollo, rematou coa realización dun curso de fotografía documental […]
A Escola Superior de Artes Media e Deseño (ESMAD), do Instituto Politécnico do Porto (P. PORTO), lanza o Premio John Goto ESMAD, P. PORTO, en homenaxe ao artista fotógrafo John Goto, cuxo traballo innovador contribuíu para a reformulación da fotografía como medio de comentario social e crítica cultural. Poden aplicar ao mesmo o estudantado de […]