Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

O I+D+i sobre o cinema español posbélico rescata dous guións inéditos sobre Volvoreta, de W. Fernández Flórez

23/01/2015

As indagacións levadas a cabo polos investigadores do Proxecto I+D+i Cara unha reconsideración da cultura posbélica: análise dos modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez (CSO2012-34648, Plan Nacional de I+D+i 2013-2015, Mineco – Goberno de España) permiten sacar á luz o até agora descoñecido guión dun proxecto cinematográfico frustrado consistente na adaptación da novela Volvoreta de Wenceslao Fernández Flórez, que ía ser dirixido a mediados dos anos sesenta por Francisco Regueiro, cineasta sobre o que recentemente se publicou un amplo volume coordinado desde o Proxecto. Por outra banda, en colaboración coa Universidade de Lyon, onde o Grupo Estudos Audiovisuais participou en outubro do pasado ano na organización da Xornada Wenceslao Fernández Flórez: Cinéma et Littérature, vinculada igualmente ao Proxecto, dase a coñecer tamén o guión correspondente a outra tentativa de adaptar a mesma obra, neste caso a cargo de Rafael Moreno Alba.
Volvoreta sería levada ao cine por José Antonio Nieves Conde na súa película homónima de 1976, pero a existencia destas dúas tentativas resulta sumamente relevante, ao volver a poñer de manifesto, unha vez máis, a intensa relación entre a obra do escritor coruñés e o cinema español, sendo un dos autores predilectos no eido das adaptaciones literarias. Desde o seo do Proxecto traballamos actualmente nunha análisis en profundidade destes textos, que difundiremos proximamente nun estudo monográfico dedicado a este novo material.
A todo isto hai que engadir a análise e divulgación que estamos a realizar da película Tragedia muy muy íntima, unha descoñecida curtametraxe realizada en 1951 por José María Zabalza como memoria de prácticas do Instituto de Investigaciones y Experiencias Cinematográficas, sobre unha idea orixinal de Wenceslao Fernández Flórez.
Xunto ao rigoroso estudo da influencia da literatura fernándezflorezca na configuración dos singulares modelos de estilización do cinema español das dúas primerias décadas posbélicas, o feito de dar a coñecer todo este destacado material inédito supón unha consecución de gran alcance das investigacións abordadas desde o Proxecto de Investigación.

MÁIS NOVAS
Remata a rodaxe da webserie interactiva “Amnesia 3.0”
A integrante do GEA Irene Pin dirixe este proxecto, premio á produción no Carballo Interplay
11/09/2019

Amnesia 3.0, webserie gañadora do premio a desenvolvemento de proxecto na última edición do Carballo Interplay (CIP), rematou o pasado domingo a súa rodaxe, que tivo lugar entre os concellos de Santiago de Compostela, Carballo e Zas. A integrante do GEA Irene Pin é guionista e directora desta aventura audiovisual, logo de erguerse co premio […]

Seguir lendo
“A Foresta e as Árbores” preséntase no CGAI cunha proxección de “Trote”
Margarita Ledo, Francisco Castro e José Luis Castro de Paz introducirán esta obra colectiva que explora o cinema galego máis actual
10/09/2019

O Centro Galego de Artes da Imaxe acolle o venres 20 de setembro ás 20:30 horas a presentación do libro A foresta e ás árbores. Para unha historia do cinema en lingua galega (2), editado polo Grupo de Estudos Audiovisuais da Universidade de Compostela e Galaxia. A publicación, que continúa a serie iniciada en Marcas […]

Seguir lendo
III Ciclo de Cinema Galego en Buenos Aires
5 filmes galegos pasarán polo Centro Galego até decembro
03/09/2019

O vindeiro venres 6 de setembro ás 19:30 dá comezo o III Ciclo de Cine Galego en Buenos Aires, coorganizado entre a Cátedra Galicia-América (Dirección Lectura Mundi, Universidad Nacional de San Martín) e o Centro Galicia de Buenos Aires. O Ciclo, baixo a dirección de Jorge Gil Morabes, proxectará na súa primeira reunión o filme […]

Seguir lendo
© 2019 Estudos Audiovisuais