Actualidade
Novas e Axenda Bota un ollo á actividade do GEA

Publicado o libro “Una calculada resistencia: Cine y literatura popular después de la Guerra Civil (1939-1962)”, vinculado ao I+D+i sobre o cinema español posbélico

12/09/2015

A Sociedad Latina de Comunicación Social (La Laguna, Tenerife) acaba de publicar o número 88 da colección Cuadernos Artesanos de Comunicación, co título Una calculada resistencia: Cine y literatura popular después de la Guerra Civil (1939-1962). Trátase dunha obra realizada polo I+D+i Cara unha reconsideración da cultura posbélica: análise dos modos de representación no cinema español (1939-1962) a partir da impronta de Wenceslao Fernández Flórez (CSO2012-34648. Mineco – Goberno de España), e que xorde da Mesa Temática Literatura y cine popular después de la Guerra Civil española (1939-1962), organizada en decembro do pasado ano polo propio Proxecto de Investigación dentro do VI Congreso Latina de Comunicación Social.
Coordinado por Carmen Arocena, José Luis Castro de Paz e Fernando Gómez Beceiro, e con prólogo de Santos Zunzunegui, Una calculada resistencia: Cine y literatura popular después de la Guerra Civil (1939-1962) inclúe tanto os traballos derivados da devandita Mesa Temática como novas achegas de investigadores afíns ao equipo de traballo. A obra vén engrosar así a investigación abordada desde o Proxecto sobre os modelos de estilización do cinema español posbélico, afondando especialmente nesta ocasión no peso de certas correntes de literatura popular (Wenceslao Fernández Flórez, Hermanos Quintero, Carlos Arniches, Santiago Rusiñol, etc.) na configuración desas formas expresivas propias do cinema realizado no escuro período histórico que sucede á Guerra Civil española, mantendo sólidos fíos coas tradicións culturais populares (novela semanal, sainete, género chico, zarzuela, carnaval, certa pintura…) que xa nutriran ao cine nacional-republicano.
Xunto ao tradicional formato en papel, o libro está dispoñible integramente en versión dixital na páxina de Cuadernos Artesanos de Comunicación.
Exponse a continuación a relación dos capítulos que integran o volume:

1. Las gafas del diablo: concepciones, adaptaciones e irradiaciones del humor de Wenceslao Fernández Flórez
Héctor Paz Otero y Fernando Gómez Beceiro

2. El Yo que enuncia: Autoconsciencia y reflexividad en el cine español de postguerra
Francisco Javier Gómez Tarín y Agustín Rubio Alcover

3. De imágenes primordiales. Fundamentos literario-plásticos del Modelo de estilización formalista-pictórico
Javier Moral

4. Notas sobre el costumbrismo y el cine español
Carmen Arocena Badillos y Nekane E. Zubiaur Gorozika

5. De antropófagos, verdugos, suicidas, cadáveres y demás ralea. Algo sobre el humor negro y el cine español (1930-1963)
Alejandro Montiel Mues

6. L’auca del senyor Esteve en el cine de la posguerra: de Rusiñol a Neville o el sainete catalanista
José Luis Castro de Paz

7. La figura del autor literario en los discursos sobre el cine Nacional del primer franquismo: Wenceslao Fernández Flórez
Sonia García López

8. Acercamiento a Unos pasos de mujer: novela y cine
José María Folgar de la Calle

MÁIS NOVAS
«O que arde» recibe dous premios Goya
A Academia premia a Benedicta Sánchez e Mauro Herce
26/01/2020

O filme de Oliver Laxe engrosa a súa listaxe de recoñecementos con dous premios da Academia das Artes e Ciencias Cinematográficas de España. A 34ª edición dos Premios Goya premiou o labor de Benedicta Sánchez, elixida Actriz Revelación de 2020, e o traballo de Mauro Herce, que recibiu o galardón á Mellor Dirección de Fotografía.  […]

Seguir lendo
Nace o MOCA, o primeiro museo virtual adicado ao cinema autobiográfico
23/01/2020

Da colaboración entre La Cinematográfica, unha organización viguesa para a xestión cultural do cinema, e a empresa Café Candelas, nace o MOCA, o primeiro Museo Online de Cine Autobiográfico. O seu obxectivo é “por en valor o cinema como medio para contar historias persoais e o celuloide como soporte atemporal no que gardar as lembranzas […]

Seguir lendo
Nova publicación sobre a representación cinematográfica das emigrantes galegas na Arxentina
22/01/2020

Nos seus escritos sobre cinema, Jean Epstein explicaba poeticamente que todo film contén unha “traxedia en suspenso” que non está explícita na narrativa. Esta idea cinemática guía a análise que Marta Pérez Pereiro e Silvia Roca Baamonde realizan dos filmes Cándida (1939) e Cándida millonaria (1941), dúas das tres comedias sobre unha criada galega en […]

Seguir lendo
© 2020 Estudos Audiovisuais